فروش مخزن آب | خرید مخزن آب | مخزن آب

مخزن آب - منبع پلی اتیلن - تانکر آب پلاستیکی

فروش مخزن آب | خرید مخزن آب | مخزن آب

مخزن آب - منبع پلی اتیلن - تانکر آب پلاستیکی

راهنمای چگونگی نصب پمپ آب به مخزن ذخیره

نقشه نصب پمپ آب خانگی با مخزن، قبل از اتصال پمپ آب به مخزن، باید در تمامی ساختمان‌ها، با لوله‌کشی صحیح و درست اجرا شود. این موضوع برای طبقات بالای ساختمان و مناطقی که با مشکل فشار آب روبرو هستند، بسیار اهمیت دارد. در این مقاله، چگونگی اتصال بدون ایراد پمپ به مخزن آب به صورت صحیح و درست را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

پمپ آب

پمپ آب، دستگاهی است که انرژی مکانیکی را به سیالات انتقال می‌دهد و در نتیجه، فشار سیالات بیشتر می‌شود، همینطور واحد محاسبه فشار آب در پمپ "اسب بخار" است. استفاده معمول پمپ آب، در زمان جابجایی سیالات مانند آب در لوله کشی منازل و ساختمان است و انتخاب پمپ مناسب، به تعداد واحد‌ و طبقات ساختمان بستگی دارد که بدین منظور باید پمپ را با فشار مناسب تهیه کرد.

انتخاب پمپ آب مناسب برای خانه

در زمان انتخاب پمپ مناسب برخی از معیارها و فاکتورهای لازم را باید در نظر گرفت که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. نوع و جنس پمپ: پمپ آب معمولا از جنس فولاد ضدزنگ، پلاستیک، برنج یا آلومینیوم ساخته می‌شود. پمپ‌ها دارای انواع پمپ سطحی و پمپ فروکش هستند؛ پمپ سطحی بر روی سطح زمین نصب می‌شود و جابجایی آب از حوضچه، مخزن آب یا چاههای کم عمق انجام می‌شود. پمپ فروکش نیز در عمق زیر زمین فرو می‌رود و برای جابجایی آب از چاههای عمیق و آب‌های زیر زمینی استفاده می‌شود.
  2. قدرت و حجم پمپ: قدرت پمپ به انرژی مصرفی آن برای فشار آب گفته می‌شود که با واحد 'اسب بخار' اندازه‌گیری می‌شود. به میزان آبِ جابجا شده در بازه زمانی مشخص نیز حجم پمپ می‌گویند که واحد آن 'لیتر بر دقیقه' است. برای انتخاب قدرت و حجم مناسب باید به نیاز خود و تعداد نقاط توزیع آب در خانه توجه کنید.
  3. کاربرد و صدای پمپ: کاربرد پمپ، تبدیل انرژی ورودی به انرژی خروجی است و با درصد اندازه‌گیری می‌شود. هرچه کارایی پمپ بیشتر باشد، بدین معنی است که صرفه‌جویی بیشتری در هزینه برق انجام شده است.
  4. قابلیت نصب و تعمیر: پمپ آب باید قابلیت نصب و تعمیر داشته باشد و دستورالعمل نصب پمپ، معمولا راحت است. در زمان خرید، باید به نکاتی مانند خدمات پس از فروش، گارانتی و شرکت سازنده معتبر توجه داشته باشید.
  5. هزینه و بودجه: بسته به کیفیت و کارایی پمپ، بودجه مورد نیاز برای خرید آن بیشتر می‌شود. برای صرفه‌جویی در هزینه، می‌توان از پمپ آب فعال با انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی استفاده کرد.

نصب پمپ آب به مخزن

نصب و اتصال پمپ آب به مخزن، شامل چندین مرحله می‌شود که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم:

  1. در مرحله اول، محل قرار گرفتن پمپ آب را مشخص می‌کنیم. محل نصب پمپ، باید بدون رطوبت و دارای فضای کافی باشد.
  2. در مرحله دوم، باید حجم آب مخزن را محاسبه کنید و طبق حجم مخزن، پمپ را انتخاب کنید. محاسبه حجم مخزن آب، طبق شکل و اندازه مخزن انجام می‌شود.
  3. در مرحله بعد باید به محاسبه متراژ، مساحت واحدها و تعداد شیرهای آب پرداخته شود.
  4. پمپ را در نزدیکی مخزن قرار دهید.
  5. در فصل سرد از پمپ در برابر یخ زدگی محافظت کنید.
  6. از تراز بودن سطح زیرین مخزن و پمپ مطمئن شوید. همینطور هم اندازه بودن قطر لوله‌های بین پمپ و مخزن آب به افزایش طول عمر مخزن کمک می‌کند.
  7. تا جای ممکن از خم و زانویی استفاده نشود تا مکش به خوبی انجام شود.
  8. حتما در مسیر لوله‌کشی مخزن و پمپ از لرزه گیر استفاده شود.
  9. استفاده از Bypass یا کنارگذر در مسیر لوله‌کشی در مواقع قطع برق یا زمانی که پمپ کار نمی‌کند، فشار آب را به صورت طبیعی در شبکه در دسترس قرار خواهد داد.
  10. در مسیر اتصال ورودی پمپ به مخزن از شیرفلکه استفاده شود.
  11. نصب پمپ آب در مسیر انشعابات اصلی و فرعی انجام می‌شود.

نصب مستقیم پمپ به کنتور با استفاده از مخزن آب

اتصال مستقیم پمپ به کنتور آب به دو صورت انجام می‌شود:

  1. نصب قبل از کنتور آب
  2. نصب بعد از کنتور آب

نصب پمپ قبل از کنتور آب

نصب پمپ، قبل از کنتور آب (اتصال به آب شهری)، در هر حالتی غیر قانونی اعلام شده است. اگر آب داخل لوله‌ها کم باشد، پمپ در کنار آب، هوا را نیز به داخل اتصالات، مکش خواهد کرد که در نتیجه، باعث آسیب رسیدن به پمپ و خرابی پروانه‌های آن خواهد شد.
این نوع نصب پمپ بر روی عملکرد کنتور و توزیع آب سایر مشترکین نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاف شرع و اخلاق هم می‌باشد. به همین دلیل، طبق قانون سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب کشور؛ خرید مخزن آب و تهیه آن جهت ذخیره‌سازی آب، برای تمامی ساختما‌ن‌ها اجباری است.

خرید مخزن آب

بدون شک، پمپ آب بدون مخزن مناسب، دچار ایراد و مشکل می‌شود و باید این نکته را در نظر داشت که تهیه مخزن به اندازه نصب و اتصال مخزن به پمپ آب اهمیت دارد. داشتن یک مخزن مناسب، به شما کمک می‌کند تا سیستم آبرسانی و تاسیسات ساختمان استانداردی در اختیار داشته باشید. در ادامه، برخی از مهمترین نکات لازم قبل از خرید مخزن آب را بررسی می‌کنیم:

  1. محاسبه حجم و لیتراژ منبع آب: انتخاب منبع آب با لیتراژ مناسب و با آگاهی از میزان مصرف آب و نیاز ساکنین، اولین گامی است که در راستای خرید مخزن باید برداشت.
  2. شکل هندسی مخزن: محاسبه ابعاد مخزن (عرض، قطر و ارتفاع) در انتخاب جانمای مخزن باید به صورت صحیح و درست انجام شود.
  3. انتخاب محل مناسب: حتما از آماده کردن موقعیت نصب مخزن (مانند: حیاط، پارکینگ، زیر راه پله، پشت بام، لابی یا راهرو ساختمان) و جای قرار گرفتن آن مطمئن شوید.
  4. ورودی‌های ساختمان: مراقب باشید تا اندازه و سایز درب ورودی ساختمان در هنگام انتقال مخزن مسئله‌ساز نشود.
  5. انتخاب محل نصب اتصالات مخزن: از سایز لوله‌های ساختمان مطلع باشند تا ورودی‌های مخزن (ورودی، خروجی و فلوتر) را متناسب با آنها انتخاب کنند.
  6. تعداد لایه‌های مخزن: انتخاب مخزن چند لایه در صورتی که قصد ذخیره آب و قرار گرفتن آن در معرض نور خورشید وجود دارد.
  7. اعتبار تولید کننده: توجه به قیمت کافی نیست و باید به اعتبار، تخصص تولیدکننده و کیفیت محصولات توجه شود.
  8. توجه به اصول نصب و راه‌اندازی: نصب مخزن طبق دستورالعمل صحیح و استاندارد باید انجام شود.

تهران پلیمر یارا، یک شرکت فعال در زمینه تولید مخزن پلاستیکی است که تجربه و سابقه زیادی در این زمینه دارد. این شرکت با در اختیار داشتن گواهینامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی (مانند: استاندارد ملی ایران، استاندارد بین‌المللی ISO، استاندارد سیب سلامت، مجوز آنتی باکتریال)، توانسته اولین و تنها تولیدکننده مخزن آنتی باکتریال در ایران باشد. این مخازن از جنس پلی اتیلن و از مواد نانو تولید می‌شوند که در نتیجه تولید قارچ و باکتری در آنها اتفاق نمی‌افتد. برای مشاهده لیست قیمت مخزن آب شرکت تهران پلیمر یارا، می‌توانید روی لینک آن کلیک کنید و از طریق سایت فروشگاهی این شرکت، اقدام به خرید اینترنتی مخزن آب کنید.

نصب پمپ بعد از کنتور آب

اتصال پمپ آب بعد از کنتور آب مجاز است و دستورالعمل و نحوه نصب پمپ آب باید در آن رعایت شود. نصب آن در حالت استاندارد طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. نصب پمپ به مخزن آب
  2. اتصال لوله آب ورودی ساختمان به مخزن
  3. اتصال لوله آب مخزن به ورودی پمپ
  4. اتصال خروجی پمپ به لوله‌کشی اصلی ساختمان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد